piątek, 28 stycznia 2022

 Alicja Skirgajłło - „Annika”
[Patronat medialny]


Zapnijcie pasy, bo to będzie naprawdę ostra jazda!
Oto Annika. Dziewczyna z dobrego domu. Zwyczajnie, bez ekstrawagancji ubrana i uczesana. Dobrze ułożona, grzeczna. Można by wręcz powiedzieć: nudna. Dotychczas chowana pod kloszem, właśnie robi pierwszą szaloną rzecz w życiu. Zamiast jechać na wybrane i opłacone przez ojca studia prawnicze w Bostonie, zmierza do Miami, by tam uczyć się mechaniki i tuningu. Bo mała Annika od lalek wolała zabawę w warsztacie dziadka, a duża Annika kocha samochody.

Zebrawszy się na odwagę i podążywszy za głosem serca, dziewczyna przebywa niesamowitą drogę. Pierwszy krok, który stawia na betonowej ścieżce prowadzącej do akademika w samym sercu Florydy, to początek jej wielkiej przemiany. Z grzecznej i nudnawej córeczki tatusia w kobietę, która ani grzeczna, ani nudna już nie będzie. A jej życie... Życie Anniki stanie się fascynującą przygodą, która z każdym zakrętem będzie przyspieszać bardziej i bardziej.

„Wbiło mnie w asfalt. Chciałam uciec, lecz nie mogłam wykonać żadnego ruchu. Tymczasem on zbliżał się do mnie, wyglądał... Wyglądał jeszcze lepiej niż kiedyś, zmężniał, choć nie wiem, czy to dobre określenie w przypadku dorosłego mężczyzny. Był przystojniejszy i bardziej męski niż go zapamiętałam. Biła od niego pewność siebie i ta skurwysyńska natura, która podniecała każdą kobietę.”

Co ukrywa Matt przed Anniką?
Czy dziewczyna da mu drugą szansą?

„Annika” to najnowsza powieść Alicji Skirgajłło, której twórczość jest mi doskonale znana i którą uwielbiam. Tę historię miałam możliwość przeczytać dużo przed premierą, ponieważ pisałam do niej rekomendację, którą znajdziecie na okładce, ale i na końcu recenzji. Jest to lekka, troszkę zagmatwana historia, która wzbudziła we mnie mnóstwo emocji. Zanim poznałam treść, zobaczyłam najpierw boską okładkę, która dosłownie wyrwała mnie z butów, jedyne co byłam w stanie powiedzieć, to tylko „wow! Po prostu sztos!” następnie poznałam treść. Dostajemy tu historię Anniki, dziewczyny, która jest córką znanego i szanowanego prawnika. Mężczyzna pragnie, aby córka poszła jego śladami, dlatego wysyła ją na studia prawnicze, nie ma jednak pojęcia, że córka ma inne plany i ląduje na całkowicie innym kierunku – mechanice, gdyż jest to jej ogromną pasją. To w Miami Annika poznaje, czym jest wolność i odnajduje swoje własne ja i swój styl. Jej sielankowe, wolne życie nie trwa zbyt długo, jednak dlaczego, to musicie dowiedzieć się sami.

Przyznam się szczerze, że gdy zaczynałam czytać tę powieść, nie bardzo wiedziałam, czego mogę się spodziewać. Początkowo obawiałam się, że książką może być nudną i naciąganą, jednak bardzo się myliłam, jest to świetna i przemyślana opowieść, bardzo dobrze się bawiłam podczas czytania i nie zajęło mi to dużo czasu, wystarczył dosłownie jeden wieczór i dobrnęłam do ostatniej strony. Chociaż nie ukrywam, że były momenty, w których miałam ochotę ciskać tabletem po kątach, ponieważ były sytuacje, w których chciałam głównych bohaterów zabić, niejednokrotnie irytowało mnie zachowanie i teksty Anniki, ale z drugiej strony było mi jej potwornie żal, bo nie miała w życiu lekko, najpierw Matt, później ojciec, eh armagedon dosłownie.

Jeżeli szukacie książki idealnej na wieczorny relaks, to ta propozycja bez wątpienia skierowana jest właśnie do was. Ja spędziłam z nią bardzo miło wieczór. A wy dajcie się przenieść do świata motoryzacji, w którym rodzynkiem jest kobieta i czuje się tam jak ryba w wodzie. Gorąco polecam!

Paula

Na koniec przypomnę moją rekomendację:

„Adrenalina, ryk silnika, zapach spalin i smaru, a do tego genialnie napisana historia przesiąknięta tajemniczością? Tak! To wszystko znajdziecie w najnowszej powieści Alicji Skirgajłło „Annika”. Czy dziewczyna z dobrego domu, która sprzeciwiła się ojcu, odnajdzie swoje miejsce w nowym dla niej otoczeniu? O tym musicie przekonać się sami. Ja daję tej powieści zdecydowane 10/10!”

Za możliwość przeczytania książki i objęcia patronatem dziękuję autorce oraz Wydawnictwu Editio Red.


1 komentarz:

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...