środa, 2 lutego 2022

 

Danielle Lori

“The darkest temptation

Myślała, że jest jej ideałem. Okazał się potworem.


Mila od zawsze była przykładną córką i robiła dokładnie to, czego od niej oczekiwano. Zaczęła nawet spotykać się z mężczyzną, o którym jej ojciec miał bardzo dobre zdanie. Jednak to życie z każdym dniem coraz mocniej ją męczyło. Oczekiwania, czyjeś marzenia, nie jej.


Ale najgorszy był fakt, że jej ukochany tata wciąż wyjeżdżał do Rosji załatwiać tajemnicze sprawy i nigdy nie mówił, co tak naprawdę się dzieje. Mila wiedziała, że urodziła się w tym kraju, dlatego chciała dowiedzieć się o nim czegoś więcej.


Zmęczona ciągłą nieobecnością ojca i brakiem odpowiedzi na nurtujące pytania kobieta robi to, o czym zawsze marzyła: leci do Moskwy. Kiedy jest już na miejscu, udaje się pod adres, który wcześniej znalazła w domu.


Wkrótce poznaje mężczyznę zupełnie innego niż ci, których do tej pory spotykała. Ten ma tatuaże na rękach, tajemnicze oczy i z niezrozumiałych powodów przyciąga ją jak magnes.


Jednak dziewczyna szybko się dowie, że naiwne serce nie rozpoznało zagrożenia. Nowo poznanemu mężczyźnie daleko do ideału. Jest królem mafijnego podziemia i właśnie w jego ręce wpadło cenne trofeum. 


“Diabeł nie miał czerwonej skóry i rozdwojonego ogona. Siał spustoszenie w Moskwie z przekleństwem na ustach, uśmiechał się na zawołanie i miał węża zamiast serca.”


To już moje trzecie spotkanie z autorką, jak i trzeci tom serii Made. Aż wstyd się przyznać, że książka “The darkest temptation” przeleżała na moim regale kupę miesięcy. Pierwszym powodem była ilość stron, która mnie odrzucała i czytałam te książki, które były dużo chudsze. Jednak to też nie było tak, że ja nie próbowałam się za tę opowieść zabrać, bo bym skłamała. Robiłam do niej kilkanaście podejść, ale szybko się zniechęcałam, bo odnosiłam wrażenie, że strony w ogóle nie ubywają, tylko stoją w miejscu. Więc tak coś po trochu czytałam, to za chwilę odkładałam. Wtedy zdecydowałam i uświadomiłam sobie, że po co mam czytać na siłę. Widocznie to nie był jeszcze czas tej książki. W końcu postanowiłam zabrać się za przeczytanie tej obszernej lektury i powiem Wam szczerze, że bardzo mi się ona podobała. Z jednej strony mamy Milę, która była wzorową córką i zachowywała się tak, jak od niej wymagano, aczkolwiek dziewczyna odnosiła wrażenie, że jej życie przecieka przez palce i miała dość ciągłemu podporządkowywaniu się. Z drugiej strony mamy Ronana, który różnił się od tych mężczyzn, których na swojej drodze spotykała Mila. Jeden wyjazd, a zmienił tak wiele. Mila tylko chciała się dowiedzieć, jakie sekrety skrywa jej ojciec, a wpadła w ręce króla mafijnego podziemia.


Naprawdę była to świetna i mroczna historia. Autorka zdecydowanie stworzyła przemyślaną fabułę, którą pociągnęła wręcz mistrzowsko. Trochę przeszkadzało mi powolne rozwijanie się pewnych sytuacji, ale co się dziwić, kiedy książka jest tak obszerna. Fajnie został tu wprowadzony wątek mafijny i nieraz ścierpła mi skóra. Ogólnie ta historia zawiera w sobie wiele emocji, bo znajdziemy w niej i ból, wzruszenie, a nawet brzydotę. Uważam, że całość tej historii wypadła naprawdę dobrze. Była przede wszystkim ciekawa, byli przemyślani i interesująco opisani bohaterzy, były dramy i sekrety. No było wszystko, czego się wymaga od dobrej książki.


Pani Lori naprawdę zabrała mnie na ostrą przejażdżkę, gdzie zostałam przeżuta i wypluta, bo nie spodziewałam się, że dostanę tu taki rollercoaster emocjonalny. Mimo że na początku zniechęciłam się ilością stron, to treść mi to wynagrodziła. Dziękuję bohaterom, że zaprosili mnie do swojego świata, żeby opowiedzieć mi swoją opowieść, która była naprawdę trudna. Dostałam tu wszystko, czego chciałam, a nawet i więcej.


Jeśli lubicie mafijne klimaty i nie macie ich jeszcze dość, to zdecydowanie ta książka powinna Was usatysfakcjonować. Mnie się ona naprawdę podobała i w żadnym razie nie zmarnowałam czasu, który jej poświęciłam.

Polecam.


Kasia

 

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu NieZwykłemu.

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...