środa, 16 września 2020

 

Ella Frank

Brooke Blaine

“Locked. Wykluczony”

Romantyczny wypad do Las Vegas kończy się dla Ace`a i Dylana nieprzyjemnym spotkaniem z paparazzo. Od teraz cały świat już wie, że największy gwiazdor kina akcji jest zajęty, a w dodatku związał się z przystojnym modelem. Co prawda minął już rok od chwili, gdy Ace ujawnił swoją orientację seksualną, ale jak dotąd ani razu nie pojawił się publicznie w towarzystwie jakiegokolwiek mężczyzny. Dlatego zdjęcia zrobione w hotelu Syn błyskawicznie obiegają media społecznościowe, a portale plotkarskie i brukowce codziennie zasypują czytelników nowymi szczegółami. Paparazzi podążają też za Dylanem krok w krok, próbując dowiedzieć się jak najwięcej o jego przeszłości.


Tymczasem zdjęcia do Insurekcji 2 powoli dobiegają końca, zaś atmosfera na planie z każdym dniem psuje się coraz bardziej. Agent Ace`a nieustannie dzwoni ze złymi wieściami, natomiast z Dylanem usiłuje skontaktować się ktoś, z kim mężczyzna od dawna nie chce mieć nic wspólnego. 


“Ostatnie wydarzenia przypieczętowały obecność Ace’a w moim życiu w taki sposób, że gdybym zatrzymał się na chwilę i bardziej się nad tym zastanowił, mógłbym się wystraszyć, że wszystko dzieje się za szybko. Ale czułem, że to.. właściwe tempo.”


“Locked. Wykluczony” to kolejna pozycja spod pióra Frank i Blaine, która ukazała się na polskim rynku wydawniczym. Jest to druga część z cyklu PresLocke, opowiadająca o dalszych losach Dylana i Ace’a. Co prawda, ta lektura odleżała jakiś czas na moim stosiku, żeby ją przeczytać, ale nareszcie znalazłam dla niej czas i w końcu się za nią zabrałam. Czy historia tej dwójki po raz kolejny wywarła na mnie wrażenie? O tym przekonacie się z poniższej recenzji.

Pierwszy tom zakończył się niefortunnym ujawnieniem związku mężczyzn. Jednak Ace postanowił, że nie chce się już dłużej ukrywać przed światem i czas wyjawić całą prawdę. Nie spodziewał się, że skutki tego okażą się dla niego niezbyt dobre. Traci kontrakt za kontraktem, za to Dylana kariera nabiera tempa. Paparazzi wychodzą z każdego kąta i nie dają im normalnie żyć. Do tego Dylan wyjawia Ace’owi pewną tajemnicę z przeszłości, którą skrywał i która później może się na nim odbić czkawką.


Jak poradzą sobie z tą sytuacją?

Co za sekret skrywa Dylan?

Czy relacja Ace’a i Dylana nadal będzie tak mocna, czy może w ich związku zacznie się coś psuć po tym, kiedy jeden z nich wspina się na wyżyny, a drugi leci w dół?

Na te pytania i wiele innych znajdziecie odpowiedzi, tylko w tej książce.


Uważam, że ta pozycja sprostała moim oczekiwaniom. Fajnie mi się ją czytało i przede wszystkim się nie nudziłam. Związek Dylana i Ace’a był taki prawdziwy, było czuć od nich to, że jeden dla drugiego zrobiłby wszystko, wspierali się nawzajem i podnosili na duchu, ale czy tak będzie cały czas? Autorki ukazały w tej pozycji, jak ważna jest wiara w drugiego człowieka, pokazały również, jak odmienna orientacja seksualna może zniszczyć czyjąś karierę i to, jak paparazzi potrafią wpłynąć na czyjeś życie i czepiać się, choć skrawka informacji, z której później robią sensację. Dylan zdawał sobie sprawę z tego, że związał się ze światową sławą kina, ale chyba nie spodziewał się, że jak jego związek z Lockem ujrzy światło dzienne, to wszystko rozbucha się do takich rozmiarów. Szczerze mówiąc, to obu ich podziwiałam, a zarazem współczułam, bo sama nie wiem, jakbym się w takim przypadku zachowała i przede wszystkim, jakbym się czuła.


Książka napisana jest z dwóch punktów widzenia Ace’a i Dylana. Fabuła była ciekawa, jednak momentami przewidywalna, było trochę cielesnych zbliżeń obu mężczyzn, które były gorące i zmysłowe, co mi akurat nie przeszkadzało, ale myślę, że niepotrzebnie były one opisywane zarówno przez Dylana, jak i Ace’a. Muszę przyznać, że odrobinkę czułam się niekomfortowo, czytając sceny zbliżeń tej dwójki, bo było wszystko z dokładnością opisane. Oczywiście nie mam nic do takich związków, bo każdy robi to, co chce i ma prawo kochać, kogo chce. Autorki również w piękny sposób ukazały uczucia obu mężczyzn względem siebie. Naprawdę było to czuć, bo ja im uwierzyłam. Pisarki potrafią budować napięcie i operować emocjami w bardzo przejrzysty i świetny sposób. Chemia pomiędzy mężczyznami wylewała się  z każdej strony książki i uważam, że wiele związków damsko-męskich mogłoby pozazdrościć takiej relacji, która łączyła Ace’a i Dylana. 


Wiem, że wiele osób nie podziela związków homoseksualnych, wydaje im się to obrzydliwe i że nie ma racji bytu, dlatego od tego typu książek uciekają z daleka, ale mimo wszystko uważam, że warto dać szansę tej dwójce i jednak spróbować, sięgnąć po tę opowieść. Ja jestem zauroczona mężczyznami i z ogromną przyjemnością przeczytam kolejny tom i tym samym zakończenie cyklu PresLocke :)


Reasumując “Locked. Wykluczony” to książka ukazująca ogromne uczucie pomiędzy dwójką mężczyzn. Autorki ukazały w tej pozycji, jak dyskryminacja pod względem orientacji seksualnej może być bolesna. Jak w jednej chwili wszystko może się posypać. Ale jest to również opowieść o sile miłości, wsparciu i przyjaźni.

Ja Wam tę lekturę polecam z całego serca. Mnie po raz kolejny nie zawiodła i świetnie się przy niej bawiłam.


Kasia


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Papierówka.

 




 

 

1 komentarz:

  1. Raczej nie dla mnie. Cieszę się, że lektura tej książki przypadła ci do gustu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...