poniedziałek, 20 września 2021

 

AT. Michalak

“Grzeszne pragnienie”

 

 “Człowiek nie może być samotnym żeglarzem, bo prędzej czy później stwierdzi, że jego życiu brakuje sensu.”


Drake Johns to rozgrywający drużyny futbolowej i bogaty playboy. Taki jest teraz, bo takim stworzyła go Elle, kiedy byli jeszcze parą. Bezlitośnie zniszczyła jego miłość. Aby się pozbierać, Drake na rok odciął się od rodziny i przyjaciół. Teraz wraca, by pokazać Jej, kto naprawdę tutaj rządzi. Rozpoczyna się elektryzująca gra: Drake jest przybranym bratem Elle...


Miłość od nienawiści dzieli tylko krok. Kto wykona go pierwszy?


“Ludzie potrafią się zmieniać, gdy widzą dla siebie jakieś korzyści.”


W ostatnim czasie bardzo dużo napisałam negatywnych opinii jak nigdy. Z każdej przeczytanej przeze mnie książki, staram się wynaleźć jakieś plusy. Czasami się zdarzy, że nie da rady wyciągnąć kompletnie nic i wtedy bardzo zniechęcam się do czytania. Przeczytałam kilka fajnych i ciekawych opowieści, ale nie były one takie, żeby mnie usatysfakcjonowały w stu procentach. No i zdarzył się cud. Wydała sobie książkę taka AT. Michalak i porwała mnie do tego stopnia, że nie mogłam się oderwać od lektury. Powiedziałam sobie “no do jasnej anielki nareszcie”. Olaboga dostałam fajną i lekką historię, która swoją fabułą zabiera nas do małego miasteczka New Haven. 


Książka podzielona jest na dwa główne cykle: przeszłość i teraźniejszość, ale nie będę tu tego opisywała, żeby nie zepsuć Wam przyjemności z czytania. Pomysł na fabułę był interesujący i fajnie pociągnięty. Niektóre rzeczy czytałam z szybko bijącym sercem, ale były też takie, gdzie miałam ochotę (tu cytuję dokładnie, co napisałam autorce) skopać ryj Drake'owi. Były dramy, akcje, wzajemne przyciąganie, przyjaźń, seks, no dosłownie wszystko, czego trzeba przy tworzeniu dobrej książki. Główni bohaterzy zostali wykreowani w sposób intrygujący. Drake kochał futbol i w tym się spełniał. Odciął się od rodziny może nie w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale nie przyjeżdżał do domu na wakacje, święta itd. Również odseparował się od Elle. Kochał ją, ale coś się wydarzyło i wszystko się rozsypało. Natomiast Elle była bardzo silna. Radziła sobie z problemami i nie raz było mi jej szkoda, przez co przechodziła. Stała się kobietą mądrą, chociaż potrzebowała bliskości. Kochała Drake’a, ale wiedziała, że nie stworzyliby związku, chociażby dlatego, że są przybranym rodzeństwem. Niby nie łączyły ich więzy krwi, ale mimo wszystko. Obie postacie mnie do siebie przyciągały, bo każdy z nich miał swój własny styl bycia, co dało nam mieszankę iście wybuchową. Bohaterzy drugoplanowi również nadali tej opowieści wyrazu i całokształtu. Była jedna osoba, której strasznie nie trawiłam i miałam ochotę jej wszystkie kołtuny z głowy powyrywać. Targało mną bardzo dużo różnorakich odczuć, co jest ogromnym plusem, bo właśnie o to w tym wszystkim chodzi, żeby wywołać w czytelniku różne pokłady emocji.


Mamy tu zastosowaną narrację dwutorową, co dla mnie w każdej książce sprawdza się idealnie. Dzięki takiemu zabiegowi poznajemy, jakimi osobami są główne postacie. Autorka pisze lekko i spójnie, co mi bardzo przypadło do gustu. Jest dużo dialogów bez zbędnych opisów i za to ogromny plus się należy. Nie jestem zwolenniczką, kiedy ktoś opisuje w nieskończoność, jakieś pierdoły, które nic nie wnoszą do fabuły i w tym przypadku tego nie ma. Jest tu sporo scen zbliżeń, ale opisane są w sposób łagodny, ale zarazem podniecający. Jedyny taki maluczki no dosłownie taki tyci, tyci minusik za literówki, bo troszkę ich było. Teraz jeszcze kilka słów o okładce. O kurczeee ona jest normalnie mega, przyciąga oko i nie da się przejść obok niej obojętnie. Myślę, że nic już więcej nie będę dodawać na temat tej lektury, bo to Wy macie się przekonać, czy Wam się podoba.


Jeżeli szukacie do przeczytania czegoś lekkiego, a zarazem rozpalającego zmysły, to “Grzeszne pragnienie” Wam to zapewni. Ja przy tej powieści bawiłam się naprawdę świetnie i wiem, że jeszcze do niej powrócę. 

Polecam z całego serducha <3


Kasia


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu PASCAL.

 

Logo 

 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...