piątek, 2 października 2020

 

“Kilka chwil miłości”

Antologia

[Patronat medialny]

Opis pochodzący ze strony lubimyczytać.pl:


Miłość. Przedziwne uczucie, którego nie sposób ująć w ramy, zamknąć w jednej definicji czy opisać w sposób uniwersalny. Za każdym razem inna, wyjątkowa, niepowtarzalna. Czasem gwałtowna, pełna namiętności i uniesień, innym razem subtelna, objawiająca się spokojnym biciem dwojga serc w tym samym rytmie, a zdarza się i taka, która zamiast szczęścia przynosi gorycz i cierpienie. Nie pyta o zgodę, często przychodzi nieproszona, zadomawiając się na dłużej, niekiedy na całe życie, lub pokazując, że może być też ulotna, trwać jedynie kilka chwil… Czternastu autorów, czternaście opowiadań o tym, jak różne mogą być oblicza miłości. Czternaście historii chwytających za serce, momentami wyciskających łzy z oczu, niekiedy zaś powodujących niekontrolowane wybuchy śmiechu. Bo miłość to także cała paleta innych uczuć, które pociąga za sobą. 


Czy kilka chwil miłości może odmienić czyjeś życie? Historia Adama i jego wakacyjnego zakochania stanowi odpowiedź na to pytanie. Czy można być za starym na miłość? Przykład babci Anieli, znanej czytelnikom z powieści Tu i teraz, dowiedzie, że zakochani czasu nie liczą. Czy zawsze strzała Amora musi dosięgnąć nas od razu? Małgorzata Manelska swoją opowieścią udowodni, że pierwsze wrażenie nie ma znaczenia, jeśli Kupidyn postanowił akurat na nas zapolować. Czy miłość dotyczy tylko ludzi? Anna Głowacz z pewnością przekona czytelników, że zwierzęta również potrafią kochać pięknie, bo bezinteresownie. Wiola i Mateusz z powieści Naucz się beze mnie żyć, Róża i Edward z Jak smakuje szczęście? – niektórych bohaterów już znacie, inni dopiero wkroczą do waszego świata i rozgoszczą się w nim, serwując wam porządną dawkę rozmaitych emocji. Daj się skusić na kilka chwil miłości i stwórz jej własną definicję, najpiękniejszą, bo twoją…


Muszę przyznać, że jest to moje pierwsze spotkanie z takiego typu książką, gdzie kilku autorów stworzyło zbiór opowiadań o miłości. Przecież miłość jest nieodzownym elementem naszego życia. Dzięki miłości przeżywamy chwile uniesień, czasami cierpimy, ale kto by nie chciał, zaznać jej choćby odrobinkę.  Trochę się obawiałam, jak się w czymś takim odnajdę, ale zupełnie niepotrzebnie. Do tego zachęciły mnie również nazwiska autorów, z których twórczością już się zdążyłam dobrze poznać. Mamy tu czternaście opowieści i każda z nich jest wyjątkowa na swój sposób. Czasami się denerwowałam, ponieważ tak się wciągnęłam w czytanie danej opowiastki, a tu już był koniec. Chciałam więcej i więcej. Były dwie historie z całej antologii, które bardzo mnie urzekły i były nimi “Nienawistne igraszki” od Any Rose oraz “Walentynkowa niespodzianka” od Alicji Skirgajłło. Bardzo bym chciała przeczytać te opowieści dużo bardziej rozszerzone, bo dziewczyny miały naprawdę genialny pomysł. Zostały tu użyte schematy, począwszy od relacji hate/love, niespełnionej miłości, a kończąc na słodkich uniesieniach. Ogólnie całość się prezentuje naprawdę dobrze. Wszystko ze sobą idealnie współgra, do tego okładka jest śliczna i naprawdę spędziłam miłe chwile, czytając taki zbiór, gdzie można się było wczuć w każdą historię. 


Trochę miałam dylemat, jak się zabrać do napisania tej recenzji, bo jak wyżej wspomniałam, nie miałam dotychczas styczności z takim rodzajem książek. Jednak stwierdziłam, że nie ma sensu rozpisywać się o każdym opowiadaniu, a dlaczego? Chociażby dlatego, żebyście mogli przeczytać je sobie sami i mogli się oddać, tym kilku chwilom miłości. Opowiastki są krótkie i nie chciałam Wam spojlerować, o czym one są, jednak warto je przeczytać, bo uważam, że są fajną odskocznią od codzienności i pozwalają na chwilę relaksu z lampką dobrego wina.

Polecam.


Kasia


Za egzemplarz do recenzji i możliwość objęcia książki patronatem medialnym dziękuję Wydawnictwu WasPos.

 

logo-ostatnie-prawidlowe-416x400.png 

 


 

1 komentarz:

  1. Na razie mam zaczęte dwie inne antologię. Może kiedyś. Tak czy inaczej, gratuluję patronatu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...