wtorek, 16 marca 2021

 

D.B. Foryś - „Miłosna iluzja”

Czasami złudzenie to za mało, żeby dać szansę miłości.


Hela i Kuba nie są razem. Zrozumieli, że wyobrażenie, jakie o sobie mieli, jest dalekie od rzeczywistości. Właściwie nawet się nie znają. Jedyne, co ich łączy, to niesamowity seks. W jednej kwestii są zgodni – to nie wystarczy.

Hela postanawia zamknąć ten rozdział swojego życia i zaczyna spotykać się z kimś innym. Jednak choć bardzo się stara, nie może zapomnieć o Solskim. Wszystkie jej myśli krążą wokół niego.

Gdy po paru tygodniach Kuba oświadcza Helce, że wyjeżdża, bo ma tego wszystkiego dosyć, kobieta zdaje sobie sprawę, że nie chce stracić mężczyzny na zawsze.

Oboje muszą zdecydować, kiedy kończy się iluzja, a zaczyna prawdziwy świat.


„Mimo iż oboje postanowiliśmy pogrzebać senne wersje samych siebie, nie potrafiliśmy przestać powracać wspomnieniami do przeszłości. Usilnie próbowaliśmy coś w sobie zmienić, by dążyć do ideału. Zamiast cieszyć się sobą, utknęliśmy w pogoni za czymś, co nie istniało. Śniliśmy na jawie. Byliśmy szczęśliwi i nieszczęśliwi w tym samym czasie. Zakończyliśmy nasz związek, gdy zrozumieliśmy, że wymagał od nas zbyt dużego wysiłku. Zaczęło się od niewinnych kłótni, które ostatecznie przeszły w prawdziwe awantury.”

Czy Hela i Kuba się dogadają?
Czy dadzą sobie szansę na zbudowanie czegoś wyjątkowego?

„- Kocham, masz rację. - Spojrzałam na niego uważnie. - Pytanie brzmi, czy zamierzasz zatrzymać mnie przy sobie siłą, czy pozwolisz samej zdecydować, kiedy będę gotowa do ciebie przyjść? - Urwałam. - Jeżeli zależy ci wyłącznie na mojej miłości, to możesz ją sobie wziąć. Jest twoja. A jeśli pragniesz czegoś więcej, musisz na to zaczekać, bo na razie nie jestem w stanie ci tego dać.”

Drugi tom dylogii „Miłosna gra” od D.B.Foryś, na którą nie jest tajemnicą, bardzo czekałam! Po zakończeniu jakie zafundowała nam w pierwszym tomie autorka, z niecierpliwością wypatrywałam informacji o kontynuacji, no i nareszcie wpadła ona w moje łapki! Po raz kolejny otrzymujemy świetnie napisaną historię, która jest naprawdę fajną odskocznią od krwawych i brutalnych opowieści, które w ostatnim czasie zdecydowanie królują na polskim rynku. Jest to opowieść, która sprawi, że nudny wieczór zmieni się w przyjemny za sprawą naszych bohaterów. Dostajemy lekką i nieskomplikowaną lekturkę, która pozwoli wam się w pełni zrelaksować po ciężkim dniu. Ja świetnie się przy niej bawiłam i jedynie co, to żałuję, że moja przygodą z Kubą i Helą tak szybko się skończyła. Ale nie spodziewajcie się, że otrzymacie tutaj tylko słodko pierdzącą opowieść, ponieważ życie bohaterów do najłatwiejszych nie należy, mają oni sporo rozterek, dylematów, a i bez dramy się nie obejdzie. Autorka w świetny sposób pokazała nam, jak przyparci do muru, potrafimy w ekspresowym tempie podjąć decyzję dotyczącą naszego życia i przede wszystkim jego zmiany, zmusza nas niejednokrotnie do refleksji nad tym, co jest ważne i ważniejsze. Życie i związek Heli i Kuby nie należy do najłatwiejszych, czasami wręcz odnosiłam wrażenie, że ona na siłę próbuje wszystko utrudniać, nie wiem, może ze strachu? Momentami mnie irytowała swoim niezdecydowaniem i takim skakaniem z kwiatka na kwiatek, ale jednak później podjęła słuszne decyzje, całe szczęście, bo nieźle bym się wkurzyła, jakby wyszło inaczej. A Kuba nadal jest moim faworytem i uwielbiam go, słodki, kochany, czuły i opiekuńczy, facet ideał!!

Jeżeli szukacie lekkiej i przyjemnej lekturki na wieczór, to ta propozycja jest zdecydowanie dla Was! Gorąco ją polecam, ponieważ jestem przekonana o tym, że przypadnie wam ona do gustu. Ja w chwili czytelniczej niemocy z chęcią do niej powrócę i przypomnę sobie historię Heli i Kuby, ponieważ znalazłam w tej książce wszystko to, czego od takich opowieści oczekuję, czyli buchające pożądanie, niemałe dylematy, ale i czucie, które przezwycięży wszystko. Tylko czy w przypadku tej dwójki to wystarczy, aby mieć szczęśliwe zakończenie?

Paula

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorce oraz Wydawnictwu NieZwykłe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...