poniedziałek, 1 czerwca 2020


Sierra Simone - „Amerykański król”


Prezydent o niezachwianej reputacji, bohater wojenny, wzór do naśladowania. Maxen Ashley Colchester – jeden z najważniejszych przywódców na świecie – nie podejrzewał, że zostanie zdradzony przez najlepszego przyjaciela i wieloletniego kochanka.
Wiceprezydent Embry Moore porzuca Asha i Greer. Chce zostać głową państwa. Skandal goni skandal, a świat staje u progu politycznego rozłamu.
Czy w tej sieci intryg i kłamstw Greer, Embry i Ash zdołają jeszcze odnaleźć siebie nawzajem?

Miałem uporczywe, naglące poczucie, że mam coś do zrobienia, pragnienie, by dokądś wyruszyć, kogoś odnaleźć. Zachwycające przeczucie istnienia lepszego, bogatszego świata znajdującego się niemalże jak sięgnąć, by rozgarnąć palcami powietrze, jak zasłonę skrywającą świat będący czymś więcej niż moja dotychczasowa banalna egzystencja, drzewa bujniej ulistnione, słońce gorętsze, wszystko intensywniejsze, wzmożone.
Teraz mogę spojrzeć z perspektywy czasu na ten pociąg, na to przeczucie, i nazwać je odkryciem własnego przeznaczenia – lub początkiem mojej dorosłej świadomości, zależnie od tego, czy jestem w danej chwili nastawiony mistycznie, czy pragmatycznie.”

Czy Embry wystartuje w wyborach prezydenckich, jako konkurent Asha?
Jakie tajemnice prezydenta ujrzą światło dzienne?
Jaki będzie finał tej historii?

Trzymać co? Mam ochotę spytać. Moje jebane serce rozpierdolone na ociekające krwią strzępy? Moją głupią nadzieję na przyszłość z obojgiem – moją królową i moim księciem – w moim królestwie zbudowane z Embrym u boku?
Czy ona nie widzi połamanych kości wystających przez moją skórę? Jaskrawych karmazynowych ran na całym moim ciele? Po cóż tacy ludzie jak ja pełzają między ziemią a niebem? Czy ona nie widzi, że się czołgam? Nie widzi, że płaczę? Gdybym wbił sobie palce w żyły i wyrwał z nich cokolwiek wartego ofiary, moją duszę czy krew, moją przeszłość czy przyszłość, to ja pierdolę, dokonałbym tego.”

Amerykański król” to trzeci i tym samym ostatni tom serii „New Camelot Trilogy”. Sierra Simone w swojej twórczości bez wątpienia potrafi zaskoczyć czytelnika. Zastanawiałam się, co jeszcze może przedstawić w tej części autorka i już teraz śmiało mogę stwierdzić, że ta historia jest równie popieprzona, równie perwersyjna i równie brutalna co poprzednie części. Całą trylogię czyta się w okamgnieniu i gwarantuję, że gdy tylko zaczniecie czytać te opowieści, kartki będą palić wam się w palcach. Jednak muszę was uprzedzić, nie są to opowieści dla grzecznych dziewczynek, są to historie mocno pogmatwane i bardzo mocno erotyczne. Nie otrzymacie tu akcji i miłości jak z komedii romantycznej, tylko mocny dark z trójkątem. Muszę przyznać, że sama miałam niejednokrotnie wypieki na buzi i przyśpieszone bicie serca.
Bohaterowie coraz bardziej zaskakują. Ich perwersja wchodzi na jeszcze wyższy poziom. Niby drogi Asha i Embryego się rozeszły, to jednak uczucie pomiędzy nimi jest tak silne, że momentami aż zapiera dech w piersi. Ash jest typem, który nad wszystkim i wszystkimi musi sprawiać kontrolę, a sposób jego władzy potrafi przyprawić o dreszcze. Podobały mi się jego psychologiczne zagrywki i to, że miał Embryego tak naprawdę owiniętego wokół małego paluszka. Greer od pierwszego tomu, aż do teraz przeszła ogromną przemianę, mam wrażenie, że stała się bardziej pewna siebie i pewna swojej kobiecości. Embryego było mi momentami szkoda, przez to, jak był traktowany i poniżany.

Nie chcę więcej pisać czegokolwiek na temat tej opowieści, ponieważ jest to trylogia, którą po prostu trzeba przeczytać. Tylko tak jak uprzedzałam wcześniej, nie jest to seria dla osób o słabych nerwach i liczących na to, że dostana słodko pierdzący romansik... o nie, przyszykujcie się na zakazane uczucie, intrygi, tajemnice i seks, mnóstwo seksu. Ja gorąco Was zachęcam do przeczytania tej książki i przekonania się, jaki będzie finał tej historii.

Gorąco polecam!

Paula

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Kobiece.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...