poniedziałek, 29 czerwca 2020



Abbi Glines
“Vincent Brothers”


“Niełatwo sprawić, żeby konkretny chłopak zakochał się w tobie po uszy. A już na pewno nie taki, który odkąd pamiętasz, kochał twoją kuzynkę.”

Lana, odkąd pamięta, żyje w cieniu swojej kuzynki. Ash zawsze była tą ładniejszą, mądrzejszą - prawdziwą duszą towarzystwa i chodzącym ideałem. Do tego jej wybrankiem jest boski Sawyer Vincent, jedyny chłopak, którego Lana pragnie.

Kiedy jednak Ash i Sawyer zrywają ze sobą, dziewczyna wreszcie może odmienić los brzydkiego kaczątka. Sawyer ma złamane serce, a ona wystarczająco dużo miłości, aby je wyleczyć.

Lana decyduje się wziąć sprawy w swoje ręce. Czas wejść do gry i zawalczyć o uczucie, które może zaskoczyć wszystkich.

Książki Abbi Glines po prostu uwielbiam i byłoby to bardzo dziwne, gdyby w moich zbiorach, którejś zabrakło. Pamiętam jak dziś, że kiedy w zapowiedziach zobaczyłam pierwszą część cyklu The Vincent Boys, byłam w siódmym niebie. Słyszałam o tej serii i wiedziałam, że muszę ją mieć. W historii  Ash i Beau byłam zakochana i nie mogłam się doczekać kolejnej części poświęconej Sawyerowi. Niestety przyszło nam zdecydowanie na nią długo czekać, ale się w końcu doczekaliśmy i to najważniejsze. “Vincent Brothers” opowiada losy Sawyera i Lany. Chłopak został skrzywdzony. Jego ukochana dziewczyna go zostawiła i postanowiła się związać z jego bratem. Sawyer przeżył to rozstanie bardzo mocno i ciągle w głębi serca kocha Ash. Jednak pewnego dnia w jego życie wkracza kuzynka Ashton - Lana. Dziewczyna od zawsze kochała Sawyera, ale on był dla niej nieosiągalny. Do tego była szarą myszką, na którą chłopak i tak by nie zwrócił uwagi, ponieważ był zakochany po uszy w Ash. Jednak Lana po ich rozstaniu postanawia przyjechać na wakacje do kuzynki i zdobyć serce Sawyera, aczkolwiek nie sądziła, że może się to okazać nieco trudne. Czy nowa miłość jest najlepszym eliksirem na wyleczenie złamanego serca? Czy Sawyer będzie w stanie otworzyć się na inny związek? Ja odpowiedzi na te pytania znam i teraz Wasza kolej, aby się tego dowiedzieć.

Muszę przyznać, że ta lektura zdecydowanie przypadła mi do gustu. Jak się dopadłam do książki, to przeczytałam ją w cztery godziny. Byłam bardzo ciekawa, jak autorka poprowadzi losy Lany i Sawyera.  On był załamany, a ona zdeterminowana. Sawyer nie potrafił się wyleczyć z Ash, ale przy Lanie o niej zapominał i stawał się całkiem inny. Za to Lana, żeby przypodobać się chłopakowi, zmieniła swój wizerunek. Chemia między nimi była wręcz namacalna. Ciągnęło ich non stop do siebie, ale gdzieś zawsze ciągnął się za nimi cień Ash. Ona była szczęśliwa w związku z Beau, a dla Sawyera było to ciężko zaakceptować. Niektóre sytuacje z Sawyerem w roli głównej mnie denerwowały, że miałam ochotę temu cymbałowi przyłożyć w łeb. Miał praktycznie na wyciągnięcie ręki piękną dziewczynę, ale zawsze zrobił coś takiego, że ją od siebie odpychał. Lana może i była zdeterminowana, żeby rozkochać w sobie Sawyera, ale zaczynała sobie odpuszczać, do tego miała też kłopoty rodzinne. Rzadko się komuś zwierzała, a kiedy postanowiła to zrobić i podzielić się tym z Sawyerem, on ją po prostu odpychał. 

“Po policzku popłynęła mi kolejna łza. Rozsunęłam wejście do namiotu. Odsunęłam śpiwór tak daleko, jak się dało od posłania Sawyera, zwinęłam się w kłębek i się rozpłakałam. Bo tata już mnie nie chciał. Bo marzenia o studiach stały się nierealne. I pozwoliłam sobie na wiarę, że Sawyer mógłby się we mnie zakochać.”

Mimo to sądzę, że naprawdę ta książka jest godna uwagi. Autorka zastosowała tu dwutorową narrację, dzięki której mamy możliwość zajrzeć w głąb umysłów głównych bohaterów. Cała fabuła została poprowadzona fajnie i ciekawie, postacie drugoplanowe dobrze się wkomponowały w całą opowieść i nadały jej jeszcze lepszej wyrazistości. Abbi Glines ma naprawdę lekki styl pisania, przez co potrafi wciągnąć do głębi czytelnika w świat, który wykreowała i daje nam, czytelnikom możliwość wejść do niego całym sobą i pozwala przeżywać z nimi wszystkie ich perypetie.

Ten cykl jest raczej skierowany w stronę młodzieży i opowiada o pierwszej miłości, złamanym sercu, przyjaźniach, to i tak potrafi wywrzeć w czytelniku wiele emocji i nawet taka osoba jak ja (trzydziestodwuletnia baba) może przeczytać i dobrze się przy tym bawić. Pisarka potrafi naprawdę idealnie żonglować emocjami i ubierać je w piękne słowa oraz sytuacje.

Reasumując “Vincent Brothers” to historia, która pokazuje, że mimo złamanego serca możemy się ponownie otworzyć na miłość. Jedyne, co nam do tego potrzeba, to ta właściwa osoba. Historia Sawyera i Lany do łatwych nie należy, ale jak to się mówi, że po burzy zawsze wychodzi słońce.
Gorąco polecam!

Kasia

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Young.

Wydawnictwo Young « Ebooki - Księgarnia ebookpoint.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...