niedziela, 10 czerwca 2018


Michelle Madow - Elementals proroctwo cieni






Odkąd w szkole podstawowej zetknęłam się z mitologią grecką był to temat, który zawsze mnie ciekawił, lubiłam czytać opowieści o boskich władcach Olimpu i ich przygody. Tak więc, gdy przeczytałam zapowiedź ELEMENTALS PROROCTWO CIENI postanowiłam, że ta książka na pewno stanie na mojej półce. Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Kobiecego miałam możliwość przeczytania jej szybciej niż miałam to w planach , z czego ogromnie się cieszę.

,,Z początkiem nowego roku niebiosa przetnie Olimpijska Kometa, a wtedy mur zacznie kruszeć.
Piątka reprezentująca każdy element świata wspólnie będzie dążyć do przywrócenia równowagi, a rozbudzi ich potęga Eteru. Podróż powiedzie ich na wschód, ścieżką ku Cieniom, które będą im służyć za przewodnika.''

Nicole to zwykła nastolatka, uczennica jak większość jej rówieśników. Po tym jak jej ojciec dostał wymarzoną posadę w stacji telewizyjnej w Massachusetts, jest ona zmuszona razem z rodziną przeprowadzić do Georgi. Dziewczyna rozpoczyna naukę w nowej szkole i nie byłoby w tym nic niezwykłego gdyby nie fakt, że w klasie do której trafia, głównym przedmiotem jest magia. Dowiaduje się również, że uczniowie są potomkami władców Olimpu, a mitologia grecka to nie tylko jakieś tam bajeczki. Nicole jest zaskoczona tym, że ona również zaczyna odkrywać w sobie takie moce. Zwłaszcza, że rodzice nigdy jej o tym nie mówili, w odróżnieniu od kolegów z klasy, którzy byli wychowywani w tej świadomości od małego. W klasie jej uwagę przykuwa Blake, niestety jest on chłopakiem Danielle. Dziewczyny, która jest w stanie zrobić wszystko, aby chłopak nie był dostępny dla innych. Nicole szybko zaczyna nadrabiać zaległości w zakresie magii. Pewnego dnia gdy na niebie pojawia się Kometa Olimpijska, dziewczyna jak i trójka jej kolegów zostaje obdarzona silniejszymi mocami, a w ich ręce trafia proroctwo. Od tego momentu nic już nie jest takie samo.

Bardzo polubiłam postać Nicole dziewczyna mądra, rozważna i sympatyczna. Choć na początku czuła się zagubiona w nowej szkole, szybko się odnalazła i znalazła przyjaciół. Podobało mi się to w jaki sposób podchodzi do pewnych spraw, przedstawiając swoje dobro nad dobro innych. Blake to chłopak do którego wzdycha po kryjomu większość uczennic, tajemniczy, przystojny, troszkę trzymający się na dystans.Świadomy tego, że jego dziewczyna jest zazdrosna o niego. Ta zazdrość jest  w stanie wykrzesać z Danielle pokłady najbardziej zakazanych mocy. Warto też wspomnieć o dwójce przyjaciół Nicolle, a mianowicie Kate i Chris, którzy są bardzo pozytywnymi osobami i wywołują uśmiech na mojej twarzy. Jednak cała piątka w obliczu zagrożenia potrafi pozostawić wszystko złe za sobą i stawić wspólnie czoła zagrożeniu.

Dlaczego Nicole nie wiedziała o swoich magicznych mocach?
Czy Blake jest również zainteresowany dziewczyną ?
Co ma wspólnego z całą piątką tajemnicze proroctwo ?
Kim lub czym jest tytułowe Elementals ?

Michelle Madow jest autorką książek z gatunku young adult. Książek o tak wartkiej akcji, że trudno się od nich oderwać . Elementals Proroctwo Cieni zdecydowanie jest taką książką, czyta ją się szybko z zaciekawieniem, a kartki dosłownie przelatują pod palcami. Sama nawet nie zauważyłam kiedy się książka skończyła. Historia, która jest następstwem proroctwa jest bardzo interesująca. Mamy tu wplecione wątki mitologii greckiej, ba nawet niektóre bardzo ciekawe. Przygoda, którą przeżywa cała piątka, wkręciła mnie tak bardzo, że sama zaczęłam analizować ich kroki. Zdecydowanie mamy tutaj bardzo fajną książkę, która mimo, że jest młodzieżowa spodoba się niejednemu. Ja osobiście jestem jak najbardziej na tak. Książka fajna, łatwa i przyjemna, idealna lektura na letnie dni. Ja już niecierpliwie czekam na kolejną część.

Zachęcam bardzo do lektury księgi pierwszej ELEMENTALS PROROCTWO CIENI Michelle Madow, przygody, która wciąga w świat Olimpu.

Marietta

Za możliwość przeczytania dziękuję 





3 komentarze:

  1. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy duchowej w którejkolwiek z tych sytuacji:
    Odzyskaj miłość, owoc macicy, włókniak, boom biznesowy, przełom finansowy, wzbogacaj się bez rytuału, mów, jak zły sen, obietnica i porażka, padaczka, sprawa sądowa, zaburzenia psychiczne,
    Spotkanie polityczne FYI, zatwierdzenie wizy, rak, wydać i wrócić, szczęście, naturalne zdrowie, udar mózgu, Si, ckle cell, impotencja, wygrana w sądzie, promocja w pracy, ton dowodzenia, pierścień ochrony,
    i wiele więcej, kontakt e-mail: Ededetemple@gmail.com LUB jaka aplikacja +38972751056

    OdpowiedzUsuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...