niedziela, 3 czerwca 2018




Ginger Scott
"Chłopak taki ja ty"



“Miałam zginąć, ale ktoś mnie uratował. Próbuje złapać powietrze. Cała jestem odrętwiała i nie mogę oddychać. Powietrze. Powietrze! Jedyne, czego pragnę, to powietrza i chwytam za ciało obok mnie, próbując usiąść, przełknąć ślinę, wydać dźwięk-jakikolwiek! Moje palce zaciskają się na szarym T-shircie i czuję na sobie czyjeś ręce. Chude ręce, tak jak moje. Chyba już nigdy mnie nie puszczą”.

Życie Josselyn Winters legło w gruzach, kiedy jako dziewięcioletnia dziewczynka jest świadkiem poważnej scysji między jej rodzicami. Do tego przez niefortunny traf, o mało co nie ginie. Na ratunek przychodzi jej Christopher-kolega z równoległej klasy, który osłania ją swoim ciałem i odpycha w ostatnim momencie z nadjeżdżającego samochodu. Po tym incydencie chłopiec raptownie znika z życia Joss i dziewczynka wiecej go nie spotkała.

Po ośmiu latach w szkole pojawia się nowy uczeń, którym jest Wes Stokes. Razem z braćmi trafia do drużyny baseballu, którą trenuje Eric Winters-ojciec Joss. Dziewczynę coś ciągnie do Wesa. Czuje się przy nim bezpiecznie, a zarazem ma wrażenie jakby go już kiedyś spotkała. Zaczyna porównywać, chłopaka do chłopca, który przed ośmiu laty uratował jej życie. Jest prawie pewna, że Wes i Christopher to jedna i ta sama osoba. Kiedy mu o tym mówi chłopak stanowczo zaprzecza. Jednak dlaczego czuje, że poprzez oczy Wesa spogląda na nią Christopher?

Czy jej bohater z przeszłości powrócił by ją po raz kolejny uratować?

Ginger Scott to znana i ceniona autorka książek młodzieżowych, która ma polskie korzenie! Oprócz tworzenia wciągających historii uwielbia sport, który chętnie wplata w swoje powieści. Debiutowała w 2013 roku, a jej piąta książka “This is Falling” zdobyła pierwsze miejsce w rankingu Amazona w kategorii literatury młodzieżowej.

To moje pierwsze spotkanie z twórczością Ginger Scott i bardzo się cieszę, że sięgnęłam po pozycję “Chłopak taki jak ty”, ponieważ bardzo lubię gatunki Young Adult. Autorka przybliża nam historię niebanalną dwóch młodych osób, które dużo przeżyły. Joss traci oboje rodziców, może nie w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale matka uciekła z kochankiem nie zabierając jej ze sobą. Do tego zostaje z ojcem, który zaczął pić i przestał interesować się córką. Czy ojciec Joss się w końcu opamięta? Czy naprawi relację z córką? 

Jako nastolatka, dziewczyna ma wszystko za przeproszeniem w przysłowiowej “dupie”. Z ojcem nie układa jej się najlepiej, tak jakby obwiniał Joss o rozpad swojego małżeństwa. Staje się arogancka i zadziorna. Nie zostało nic z tej dziewczynki, która kiedyś tak bardzo lubiła urządzać zawody dla dzieci ze swoją najlepszą przyjaciółką Taryn.

 Kiedy w życiu Joss pojawia się Wes, wszystko staje się inne. Tam gdzie jest ona, znajduje się również on. Chłopak zachowuje się jak jej obrońca. Tych dwoje naprawdę coś do siebie ciągnie.

“Przy tobie zawsze czuję się jak u siebie w domu”. 
“Przy tobie zawsze czuję, że jestem ważna”. 

Jestem oczarowana tą książką. Autorka nakreśliła nam historię o trudnym dzieciństwie i problemach życia codziennego bohaterów. Choć są tak młodzi to bardzo dużo w swoim życiu przeszli, bynajmniej Josselyn. Czułam jakbym towarzyszyła bohaterom i przeżywała wszystko na równi z nimi. Autorka nie przyspieszała faktów, wręcz pozwoliła im rozwijać się swoim tempem. Ta powieść pochłonęła mnie momentalnie dzięki poruszającym okolicznościom, takim jak lekkomyślne zachowanie Joss czy poczucie nadziei na lepsze jutro. Jest to historia pełna tajemnic i złamanego serca. W pewnym momencie zastanawiałam się czy ta książka nie jest również paranormalna, bo pewne okoliczności tak jakby na to wskazywały. Szczerze mówiąc nie czytałam wcześniej pozycji podobnej do tej. Zazwyczaj w książkach jest wszystko ładnie pięknie, później coś tam się wydarzy, a na końcu happy end. Jednak tutaj tak się nie dzieje, bo bohaterzy od samego początku do końca książki borykają się z problemami i to nie jakimiś błahymi. Postacie zostały naprawdę świetnie rozwinięte, są realne. Joss to bardzo silna młoda kobieta, ale jest również zabawna. Co do Wesa ahhh, miły, opiekuńczy i bardzo uczynny chłopak. Zwrócę jeszcze uwagę na to, że książka do lekkich nie należy. W niektórych momentach jest naprawdę ciężka, jak zwykle nie obyło się u mnie bez łez. Kiedy można się było spodziewać, że wszystko się jakoś ułoży, to los szykuje inny scenariusz przez, który Joss bardzo ucierpi.

Podsumowując “Chłopak taki jak ty” to pozycja, która cię wciągnie od samego początku. Jest to powieść bardzo emocjonująca, ale warta tego żeby ją przeczytać. Ta książka jest kolejnym przykładem opowieści, która dotknie twojego serca i sprawi, że nie zdołasz odłożyć książki, dopóki nie dotrzesz do ostatniej strony.

Bardzo gorąco Wam polecam tę książkę, a mi jedynie co pozostaje, to czekać na drugą część tej pięknej, a zarazem smutnej historii.

                                       Kasia

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.

                                                    Wydawnictwo Kobiece

2 komentarze:

  1. Po przeczytaniu książki nie mogłam otrząsnąć się z szoku, pozytywnego, rzecz jasna. Piękna powieść, która od pierwszych stron łapie za serce ❤️ Pokochałam Joss za jej autentyczność. Czekam na drugą część książki. Swoją drogą bardzo się cieszę, że tutaj trafiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie z Toba. Ksiazka jest piekna i czekam bardzo na kontynuacje :)
      Bardzo nam milo i mam nadzieje, ze bedziesz odwiedzala naszego bloga ;)

      Usuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...