piątek, 1 czerwca 2018

Geneva Lee - Kochanka księcia


,,Podniosłam głowę i zauważyłam, że nie jestem sama. Trochę późno zdałam sobie sprawę, że dym świadczy o towarzystwie. Na jego widok moje ręce odruchowo powędrowały do klatki piersiowej. Gdzie dym, tam ogień, a on - dobry Boże  - był gorący."

Która z nas  będąc małą dziewczynką nie marzyła o księciu z bajki, chciała choć na chwilę poczuć się wyjątkowa, godna uwagi swojego ulubionego bajkowego bohatera. KOCHANKA KSIĘCIA jak możemy wywnioskować z tytułu jest taką oto bajką, ale zapewniam to nie jest typowa historia Kopciuszka.

Na przyjęciu z okazji ukończenia studiów Clara Bishop przytłoczona snobistycznym zachowaniem swoich bogatych znajomych, chcąc uciec, chowa się w jednym z pomieszczeń. Szybko zauważa, że jednak nie jast tam sama, a towarzyszy jej przystojny nieznajomy. Clara jest przekonana, że skądś zna ów towarzysza, tylko skąd? Po krótkiej wymianie zdań miedzy parą dochodzi do namiętnego pocałunku. Od tego momentu dziewczyna nie może zapomnieć nieznajomego, chciałaby wiedzieć, kto zaprząta jej myśli. Wszystko się zmienia, gdy nagle pod oknami jej domu zaczynają czyhać paparazzi, a dziewczyna na okładce jednej z gazet rozpoznaje gorącą scenę pocałunku jej i nieznajomego. Tajemniczym mężczyzną okazuje się nikt inny jak następca tronu Anglii, książę Cambridge Alexander.

 Jak już wcześniej wspomniałam to nie jest typowa bajka o Kopciuszku, Clara to dziewczyna z bogatego domu, amerykanka z pochodzenia, która nie przykłada takiego znaczenia do monarchii jak większość Anglików. Poznajemy ją jako nieśmiałą i niepewną siebie dziewczynę , która wraz z przeprowadzką do Anglii zostawiła za sobą wstydzący sekret. Dziewczyna próbuje zgrywać jednak pewną siebie i zgadza się na układ , który proponuje jej Alexander, jednak wspomnienia z przeszłości nie pozwalają jej się w pełni cieszyć relacją, która ich łączy.

Alexander książę o którym marzy każda kobieta, zabójczo przystojny, mroczny, tajemniczy i niebezpieczny. Mężczyzna, o którym krążą legendy w kraju, który każde przyjęcie spędza z inną kobietą, oczywiście media i ludzie snują domysły, że każda z nich, to jego potencjalna kochanka. Układ, który proponuje Clarze ma jasno wytyczone bariery, jednak czy nie zostaną one przekroczone ? Trzeba również wspomnieć że książę przeżył rodzinną tragedię, ktorej piętno prześladuje go po dziś dzień.

Czy układ, który łączy parę przekroczy granice ?
Czy monarchia jest w stanie zaakceptować amerykankę w królewskiej rodzinie ?

Fabula książki cóż jest ciekawa, ale mnie, aż tak nie porwała. Za dużo scen kojarzyło mi się chyba z wcześniej przeczytanymi pozycjami, jednak było w niej coś, co mnie wciągało i chciałam więcej. Gorące zbliżenia bohaterów  opisane w ciekawy sposób , wplecione w inne wątki. Dialogi natomiast jednak nie porywają, być może to przez to, że Aleksander swoją postawą irytował mnie tak,  jak dotąd żaden z bohaterów książkowych. Zakończenie jeszcze bardziej to potwierdziło, dobrze, że natychmiast mogłam sięgnąć po drugą część.

Kochanka Księcia to pierwsza część cyklu Royals. Wnioskując z opisu zamysłem autorki było chyba stworzenie takiego Grey'a w stylu królewskim. I rzeczywiście znajdujemy tu podobieństwa do Szarego, nawet bardzo dużo, jednak nie będę zdradzać jakie. Sami się przekonajcie czytając książkę.

Tak więc moi drodzy sięgajcie do lektury KOCHANKI KSIĘCIA Genewy Lee i dajcie znać czy zgadzacie się z moim zdaniem.

Marietta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...