wtorek, 12 czerwca 2018




Aneta Grabowska
"Tu i teraz"



“Pierwszą myślą po przebudzeniu było to, że wczoraj na pewno tylko jej się przyśniło. Z nadzieją rozejrzała się po pokoju, co na powrót przywiodło ją do rzeczywistości. Nawet jeśli ten pokój jakimś cudem jest rzeczywiście jej domem, ona tego nie pamięta. Podobnie jak tego, co działo się przed ocknięciem wczoraj w przydrożnym rowie. Musiała się bardzo postarać, by powstrzymać łzy. Nie pora na to. Trzeba się zastanowić, co dalej”.

Maja na skutek wypadku traci pamięć, ale dzięki pomocy nieznajomego rozpoczyna życie w nowym miejscu w którym po czasie czuje się jak u siebie. Zamieszkuje z Łukaszem i jego babcią Anielą, która od razu akceptuje dziewczynę i ją wspiera. Maja rewanżując się za dach nad głową zaczyna pracę w barze, gdzie poznaje nowych ludzi.
Widzi niechęć w oczach Łukasza względem swojej osoby, która z czasem zmienia się w coś całkiem nowego. Jednak przeszłość upomni się o Maję i postawi dziewczynę w bardzo trudnej sytuacji.
Czy Maja odzyska pamięć? Czy dziewczyna wybierze swoje nowe życie, a może powróci do tego kim była wcześniej?

Aneta Grabowska to nauczycielka, copywriter, autorka bloga recenzenckiego zaczytana.com.pl. Prywatnie szczęśliwa żona i mama małej Zosi. “Tu i teraz” to jej debiut literacki.

Zarys opisu książki nakreśliłam Wam minimalistycznie, ponieważ książka jest krótka i nie chciałam za wiele zdradzać. Przyznam szczerze, że na początku ta historia mnie nie porwała, ale gdy zagłębiałam się bardziej w treść, to zaczęła do mnie przemawiać.

Jak myślicie co czuje osoba, która raptownie nie pamięta kim jest, ile ma lat, skąd pochodzi? To właśnie przytrafiło się bohaterce tej książki. Ja nawet nie jestem sobie tego w stanie wyobrazić. W życiu może nas spotkać dosłownie wszystko, możemy wyjść z domu i już nie wrócić, albo tak jak w przypadku Mai stracić pamięć.

Z całej książki bardzo podobała mi się postać babci Anieli. To kobieta ciepła, miła, wyrozumiała, wspierająca, potrafiąca słuchać i nie oceniać. Taka babcia to prawdziwy skarb i mam nadzieję, że pokochacie jej postać tak samo jak ja.

“Babcia, niezwykła kobieta. Dostrzegła to, czego nie widzieli ci wszyscy będący świadkami tamtego zdarzenia. I zawsze wie, co powiedzieć”.

Myślę, że autorka kreując swoich bohaterów kierowała sie życiem codziennym, bo czytając miałam wrażenie jakbym już gdzieś ich spotkała, tak jakby byli wyjęci wprost z naszego życia. Rozwijające się powolne uczucie Mai i Łukasza było bardzo fajnie przedstawione. Książka napisana jest spójnie i czyta się ją naprawdę szybciutko. Jak dla mnie jest to książka taka z życia wzięta dlatego, że to co spotkało bohaterkę może nie dzieje się każdego dnia, ale często słychać o takich przypadkach.

“Tu i teraz” to lektura opowiadająca o tym, jak życie może się zmienić w jednej chwili. Maja chciałaby się dowiedzieć kim jest, ale zarazem się tego boi. Boi się porzucić swoje nowe komfortowe życie na rzecz dowiedzenia się kim jest i skąd pochodzi. Pokazuje, że życie jest niepewne i ulotne, że wszystko się może zdarzyć. Dlatego powinniśmy korzystać z życia pełnymi garściami, robić to na co mamy ochotę nie oglądając się za siebie.

Książka jest warta przeczytania i szczerze polecam ;)

                        Kasia

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu WasPos.

WasPos.pl

2 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa tej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo , że jest to krótka ksiażka, to warto ja przeczytać :)
      Pozdrawiam

      Usuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...