niedziela, 23 września 2018

MICHELLE MADOW - ELEMENTALS. KREW HYDRY. KSIĘGA DRUGA


,,Miałam wiele do powiedzenia, ale postanowiłam milczeć. Danielle nie miała pojęcia, co tak naprawdę potrafię. Ona i inni wiedzieli tylko o mojej zdolności leczenia (która jest całkiem przydatna w walce, bo może nas wszystkich uratować). Ale żadne z nich nie zdawało sobie sprawy z drugiej strony mojej mocy – z tego, że potrafię dotykiem również zabić. W ten właśnie sposób unicestwiłam harpię. Ściągnęłam czarną energię, dotknęłam bestii i posłałam energię do jej ciała, co zabiło ją w ułamku sekundy. Wszyscy myśleli, że harpia umarła, bo wbiłam w nią stalagmit. I nigdy nie powinni dowiedzieć się prawdy. Bo używanie czarnej energii… jest zakazane. Gdyby ktoś dowiedział się o tym, co potrafię, odebrano by mi moją moc. Albo jeszcze gorzej. "

Nicole, Blake, Danielle, Chris i Kate piątka nastolatków, których Kometa Olimpijska obdarzyła niezwykłą mocą. Mają umiejętność kontrolowania żywiołów, a ich przodkami są Bogowie Greccy. Nicole o swoich umiejętnościach dowiedziała się całkiem niedawno, dodatkowo nie jest żadną potomkinią jednego z Władców Olimpu, tylko córką jednego z nich. Po walce z harpią jej sumieniem targają ogromne wyrzuty sumienia, gdyż użyła zakazanej magii, by ją zabić. Dusi to w sobie ponieważ konsekwencje, jakie grożą za to są surowe. Na ziemi coraz częściej pojawiają się Tytani, po tym, jak portal Kerberosu słabnie coraz łatwiej im z niego uciekać. Władcy Żywiołów uświadamiają sobie, że mimo silnych mocy jakie posiadają, nie są w stanie unicestwić potworów. Księga Cieni daje im odpowiedź na pytanie, w jaki sposób tego dokonać. Muszą zdobyć trzy składniki niezbędne do mikstury, która jest w stanie wysłać Tytanów  w otchłań. Nasiona owoców lotosu, mleko od nieśmiertelnych krów Heliosa i krew hydry, trzy składniki eliksiru, które są w stanie ochronić ziemię przed potworami. Nasza piątka wyrusza w podróż do Grecji, niestety szybko się przekonują, że zdobycie wszystkich składników nie będzie takie łatwe, jak im się wydawało na początku.

Bardzo polubiłam całą piątkę bohaterów, każdy z nich wnosi do tej historii coś innego i wyjątkowego. Nicole po pocałunku Blake nie może przestać o nim myśleć. Jest świadoma, że mimo iż zerwał on z Danielle, nie może z nim być, ponieważ, to mogłoby zaburzyć równowagę w ich grupie i cel, jaki im przyświeca mógłby nie zostać dokonany, a co za tym idzie losy ziemi, byłyby tragiczne. Jednak tłumienie tego uczucia nie jest takie proste, gdy codziennie się spotykają na wspólnych treningach i wyruszają w podróż. Czy tych dwoje ma szanse na to, by być razem ? Czy reszta Władców Żywiołów, a zwłaszcza Danielle jest w stanie zaakceptować ich związek?

Krew Hydry to druga część serii Elementals, na którą czekałam z niecierpliwością i jestem mile zaskoczona, bo mogę stwierdzić, że jest znacznie lepsza od pierwszej. Czyta ją się naprawdę błyskawicznie, ja sama pochłonęłam ją w dwa wieczory. Razem z bohaterami wyruszmy w podróż niczym mitologiczny Odyseusz. Podróż ta, jest pełna niebezpieczeństw i magii. Po drodze Nicole i jej kompani muszą dokonywać czasem ciężkich wyborów, komu zaufać, a kogo poświęcić, by misja się powiodła. Spotykamy Bogów Greckich w tym samego Zeusa i jeśli myślicie, że wyskoczy wam w białej todze to zdecydowanie nie ta bajka. Okazuje się, że nawet Władcy Olimpu podążają za współczesną modą. Odnośnie do współczesności bardzo rozbawił mnie też fakt, że filmiki na YouToube mogą być pomocne w instrukcji dojenia krowy. Niestety nie zawsze było tak wesoło Nicole, która była przekonana, że jej moc uzdrowi, każdego uświadomiła sobie, że tak nie jest i czasem trzeba wybierać, poświęcać jednych,  by ocalić drugich.

Michelle Madow  stworzyła świetną książkę dla młodzieży jednak niejeden dorosły skusi się na tę pozycje. Autorka świetnie lawiruje między mitologicznymi wierzeniami i światem współczesnym, co czytelnikowi pozwala znaleźć w samym środku wydarzeń. Prosty styl, w jakim pisze  sprawia, że książkę dosłownie pochłaniamy i chcemy więcej. Ja już czekam z niecierpliwością  na kolejną część, której premiera zaplanowana jest na listopad.

Jeśli lubicie mitologię grecką i fantastykę, to ta pozycja jest zdecydowanie dla Was. Sama jestem fanką tej serii.

Marietta

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...