piątek, 21 września 2018


Katy Evans - „Mr. President”

Charlotte jako jedenastolatka po raz pierwszy spotkała Matta Hamiltona na kolacji w swoim rodzinnym domu, do którego przybył wraz ze swoim tatą, zajmującego w ówczesnym czasie stanowisko głowy Państwa, czyli prezydenta. Po spotkaniu zauroczona dziewczynka postanowiła napisać list do Matta i oznajmia, że jeżeli kiedykolwiek wystartuje on w wyborach prezydenckich, może liczyć na jej wsparcie.
Ogromne zdziwienie, gdy jedenaście lat później Charlotte otrzymuje zaproszenie do wzięcia udziału oraz pomocy przy jego kampanii wyborczej.
Kiedy podejmowałam się tej pracy, byłam świadoma, że będzie czekało mnie wiele prób, lecz nigdy nawet nie przypuszczałam, że będę tak zafascynowana nie tylko aspektami kampanii, lecz także samym kandydatem. To mężczyzna, który za niecały rok może zostać nowym prezydentem Stanów Zjednoczonych. Wiedza o naszym kraju i szczere zrozumienie tego, jak funkcjonuje, emanuje z każdej komórki jego ciała.
Chcę poznać jego inne poglądy, lecz to właśnie jego jestem najbardziej ciekawa.”

Jak potoczy się relacja pomiędzy Mattem a Charlotte?
Czy mężczyźnie uda się objąć stołek prezydencki?
Czy Charlotte będzie brała udział w kampanii do samego końca wyborów?

Do pokoju wpada Mark – bez tchu, z szeroko otwartymi oczami, jakby nie mógł uwierzyć w to, co właśnie się stało... Albo co właśnie się dzieje. Mówi wszystkim, że zakończono liczenie głosów. A gdy ogłasza nazwisko kolejnego prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki, Matt patrzy mi w oczy.
Jedno spojrzenie.
Jedna sekunda.
Jedno nazwisko.
Zamykam oczy i pochylam głowę, słysząc tę wiadomość i czując, jak ogarnia mnie obezwładniające poczucie straty.”

Katy Evans mieszkanka Texasu, jej głównymi priorytetami jest rodzina, przyjaciele, czytanie książek oraz kreowanie nowych bohaterów jej powieści. Autorka kultowych serii „Manwhore” oraz „Real”. Najnowszą jej serią wydawaną polskim rynku jest „Biały Dom”, którą ja miałam ogromną przyjemność w dniu dzisiejszym skończyć. Książką jestem zachwycona! Fabuła wciąga już od samego początku i z każdą kolejną stroną byłam coraz bardziej ciekawa tego, co będzie dalej. Pani Evans w znakomity sposób wprowadza nas w świat wyborów prezydenckich i całych procedur kampanii. Bardzo podobał mi się sposób, w jaki rozwijało się uczucie między bohaterami, nie było w tym nic naciąganego, a wszystko toczyło się swoim tempem, tak jak powinno być, a nie, że jedno spojrzenie i juz ogromna miłość. I to, co lubię najbardziej, czyli narracja dwuosobowa, gdyby jej tutaj zabrakło, byłabym baaardzo zła. :) Ale zakończenie, ehhh.... mam tak ogromne nerwy na autorkę, że pozostawiła nas w stanie takiego zawieszenia i pytaniami błąkającymi się po głowie, i co dalej? Czy to już koniec? Jak ja mam wytrzymać do kolejnego tomu??!!

Charlotte i Matt dwójka głównych bohaterów, wykreowana w taki sposób, że nie sposób ich nie polubić. Ona córka senatora, pełna energii, z cudownym sercem, wspiera organizację „Kobiet Świata”, gdzie pomaga kobietom radzić sobie z problemami, trudami, które spotkały je w codziennym życiu. Matthew kandyduje w wyborach prezydenckich, po tak naprawdę tragicznych przeżyciach, o których musicie dowiedzieć się sami czytając książkę. :) Dziewczyna zostaje jego planistką i ma nadzorować jego harmonogram spotkań i wyjazdów. Jednak zaczyna ich łączyć uczucie i pożądanie uderzające w nich z ogromną mocą.

Autorka udowadnia nam tutaj, że pomimo tego, co mamy zaplanowane, priorytety, którymi kierowaliśmy się przez całe życie, mogą ulec zniszczeniu, zostać przesunięte na dalszy plan w momencie, gdy pojawią się w naszym życiu uczucia silniejsze od tych, które występowały do tej pory.

Mr. President” to pozycja idealna na spędzenie przyjemnych wolnych chwil w objęciach możliwe, że przyszłego Pana Prezydenta. A Was gorąco zachęcam do zapoznania się z nową propozycją od Katy Evans. Ja z niecierpliwością wyczekuję kolejnego tomu o Białym Domu.

Paula

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Kobiece.


2 komentarze:

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...