piątek, 13 marca 2020


Samantha Towle - „River”


Nowe miasto. Nowa tożsamość. Ciąża i samotność.
I daleko od przeszłości, przed którą Carrie Ford tak usilnie próbuje uciec.
River Wild jest humorzastym, nadętym dupkiem i w dodatku jej nowym sąsiadem.
Carrie nie ma ochoty się z nim zaprzyjaźniać, on również nie chce zostać jej przyjacielem.
Jednak kiedy wszystko wydaje się jasne, mężczyzna niespodziewanie pomaga jej uratować porzuconego psa. Tego dnia Carrie dostrzega w jego oczach coś, co można zobaczyć też w jej spojrzeniu. Smutek. Ból. Samotność.
Carrie bardzo dobrze zna te wszystkie uczucia.
Między dwojgiem zranionych ludzi nawiązuje się niechciana i niespodziewana przyjaźń, która bez ostrzeżenia zmienia się w coś więcej.
Oboje mają swoje sekrety, ale to nie ma żadnego znaczenia, ponieważ ona bardzo dobrze go rozumie, a on ją.
W końcu Carrie pierwszy raz w życiu doznaje czegoś, czego się nie spodziewała – szczęścia.
Niestety szczęście nie trwa długo. Nie, dla takich ludzi jak ona. Szczególnie kiedy przeszłość czai się za rogiem, czekając na odpowiedni moment, żeby wszystko odebrać.

Nic nie opowiada.
Po prostu tam stoi, wpatrując się we mnie.
Jego spojrzenie jest mroczne i intensywne.
I twarde.
Zimne.
Przechodzą mnie ciarki i całe ciepło, które jeszcze przed chwilą czułam, znika.
Przenoszę ciężar ciała z nogi na nogę. Nie wiem, co robić. Po prostu wejść z powrotem do środka? Ale to byłoby niegrzeczne.
Lecz on zachowuje się niegrzecznie, ignorując mnie.”

Jaką przeszłość skrywa River?
Czy odkryje on tajemnice Carrie?

W odpowiedzi spoglądam mu w oczy. I to, co w nich dostrzegam, zaskakuje mnie.
Zaskakuje mnie, ponieważ znam to spojrzenie. Kiedyś widziałam to samo w swoich oczach za każdym razem, kiedy patrzyłam w lustro. Nadal to widzę, jakby twoja dusza była pusta. Wydrążona.
Złość i ból, i uraza pochłonęły wszystko, i nie zostało już nic poza pustką.
Wie, co to ból. Wie, jak to jest.
Jest taki, jak ja.
Czuję szarpnięcie w klatce piersiowej i nagłe uczucie bliskości i zrozumienia, którego nie doświadczyłam nigdy wcześniej.”

Samantha Towle to autorka, której twórczość miałam już okazję poznać za sprawą „Revved” i „Revvived”, które były po prostu rewelacyjne! W momencie, gdy w zapowiedziach ukazał się „River”, czekałam na nią z ogromną niecierpliwością. Zastanawiałam się, czy będzie ona równie interesująca i wciągająca, co jej poprzednie dwie historie? I powiem Wam już teraz, ta historia jest całkowicie inna, ale równie mocno pochłania czytelnika w swoje szpony i trzyma aż do ostatniej strony!! Autorka pisze rewelacyjne, spójnie i bardzo rzeczowo, nie dostaniemy tu zbędnych, na siłę przedłużanych opisów, tylko po to, aby coś było. Wręcz przeciwnie, dostajemy opowieść z wartką akcją i bardzo rzeczową.

Poznajemy tu historię dwojga ludzi, których los nie rozpieszczał, od najmłodszych lat zmagają się z ogromnymi problemami i tak naprawdę do samego końca zastanawiałam się, które z nich miało gorzej i z całego serca im współczułam. Carrie nie miała łatwego życia, mąż potwór, od którego próbuje uciec. Jednak po tych wszystkich strasznych rzeczach, które spotkały ją przez całe życie, nadal jest pogodną, ciepłą i wspaniałą osobą. River przybiera maskę nadętego dupka, a w głębi duszy jest po prostu bardzo zranionym mężczyzną, którego mnóstwo przykrości spotykało z każdej strony, zawsze był typem samotnika.

River” to historia piękna i poruszająca, zdobędzie serce każdego czytelnika. Nie jest to opowieść, łatwa i przyjemna, mówi ona nam o tym, że niejednokrotnie sytuacje, prezentowane dla świata, mają całkowicie inną wersję. Ja jestem tą historią zachwycona i jeszcze kilkukrotnie do niej powrócę, ponieważ spędziłam z nią naprawdę przyjemne chwile. A Was gorąco zachęcam do tego, abyście poznali historię Rivera i Carrie i dowiedzieli się, co ich spotkało w przeszłości i czy dwoje pokiereszowanych ludzi będą mieli szansę na zbudowanie wspólnej szczęśliwej przyszłości?

Gorąco polecam!!

Paula

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe.



1 komentarz:

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...