poniedziałek, 13 stycznia 2020


Patty Goodman - „Ognista sukienka. Nie igraj z żywiołem”
[PATRONAT MEDIALNY]


Znasz bajkę o Kopciuszku? To dobrze, bo to całkiem inna historia.”

Amanda Holt to studentka literatury mająca cięty język i wybuchowy charakter, w zastępstwie koleżanki na jeden wieczór zostaje kelnerką na balu charytatywnych bogaczy. Poznaje na nim przystojnego milionera Blake'a Monroe, najbardziej pożądanego singla w Nowym Jorku, który składa jej propozycję, aby dziewczyna została jego towarzyszką na owym balu, zamiast być jedną z obsługujących.

Ta panienka doprowadzała mnie do szału, furii, szewskiej pasji, tak po prostu; a jednocześnie nie mogłem powstrzymać się od śmiechu, gdy z poważną miną wygłaszała swoje celne riposty. Jeszcze żadna dziewczyna nie wyrażała się przy mnie tak swobodnie. Często używała dosadnego i wulgarnego słownictwa, które wcale nie odbierało jej uroku. Większości wypowiedzi nie konsultowała ze swoim rozumem, po prostu atakowała jak kobra. Intrygowała mnie, bawiła i wkurwiała jednocześnie.”

Czy ich znajomość przerodzi się w coś więcej niż tylko z pozoru prosty układ?
Czy ich tajemnica wyjdzie na jaw?

Czy chciałam się kiedykolwiek zakochać? No jasne, jak każda kobieta. Nie jestem przecież z kamienia do cholery! Lecz ja nie jestem z tych ''normalnych'' i sentymentalne badziewie na mnie nie działa. Całe te kwiatki, ptaszki i serduszka powodowały u mnie jedynie rozstrój żołądka. Nawet jeśli zjadłabym tonę kredek, to nie srałabym kolorową tęczą.
Monroe zapewne nie miałby u mnie żadnych szans. Przecież to zadufany w sobie oszołom i totalny ignorant. Czy kogoś takiego można pokochać?”

Patty Goodman żona i matka trójki dzieci. W 2017 roku postanowiła spróbować swoich sił w pisaniu i zaczęła publikować na platformie wattpad, a teraz zadebiutowała na polskim rynku wydawniczym powieścią „Ognista sukienka. Nie igraj z żywiołem.” Gdy otrzymałyśmy propozycję objęcia patronatem tej powieści byłyśmy bardzo ciekawe tej historii, jak autorka przedstawi nową, bardziej niegrzeczną wersję Kopciuszka. I wiecie co? Ta opowieść jest rewelacyjna!! Już nie pamiętam, kiedy tak się uśmiałam, czytając jakąś książkę. Już na wstępie powiem, że jest to propozycja idealna na odstresowanie i poprawę humoru, ale nie pomyślcie, że jest to tandetny, byle jaki romans, wręcz przeciwnie, teksty są sarkastyczne, ale nie przesadzone a sama treść sprawiła, że zrelaksowałam się niesamowicie po ostatnich mocnych romansach, które czytałam.

Debiut, debiutem, debiut pogania, ale każdy z nich jest rewelacyjny i pisane są na bardzo wysokim poziomie. Autorka pomimo tego, że dopiero rozpoczyna przygodę z wydawaniem swoich powieści, to już wykazała się ogromną kreatywnością. Jestem naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczona pomysłem na tę książkę. Otrzymujemy historię, z którą spędziłam naprawdę cudowne chwile.
Bohaterowie są genialnie wykreowani już dawno nie spotkałam się z tak charakterną i sarkastyczną postacią, jaką jest Amanda. Uwielbiam jej cięty język i riposty, to jak stawała okoniem i nie dawała sobą pomiatać – dla mnie rewelacja! Blake to mężczyzna momentami narwany, pogubiony, często coś robi, a nie pomyśli, do tego jest uroczy, że nie ma szans, aby go nie pokochać. Postacie drugoplanowe idealnie uzupełniają całą powieść i mam ogromną nadzieję, że Patty zdecyduje się napisać historię Seana. :)
Ognista sukienka” to powieść nieprzewidywalna, pełna humoru, romantyzmu i pożądania, jednak jest też jedna durna baba, przy której dosłownie krew mnie zalewała i miałam ochotę rzucać książką po kątach. Ja na pewno niejednokrotnie będę powracać do tej powieści i z ogromną niecierpliwością będę czekała na kolejne propozycje autorki. A Was gorąco zachęcam do przeczytania historii Amandy i Blake'a gwarantuję niezapomniane chwile. Jest to pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika romansów!!
Gorąco polecam!

Paula

Za możliwość objęcia patronatem książki dziękuję autorce Patty Goodman oraz Wydawnictwu WasPos.


1 komentarz:

  1. Raczej nie tym razem, choć recenzja zachęca. Dobrze, że czytam także recenzje, bo opis nie do końca w tym przypadku przekonuje.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...