sobota, 2 lutego 2019


Michalina Chwalisz - „Malwina i Krzysiek w dialogu”
[PATRONAT MEDIALNY]

Malwina i Krzysiek to kuzynostwo spotykające się ze sobą bardzo często, a ich niekończące się rozmowy schodzą na różnorodne tematy takie jak krwiodawstwo, teleturnieje, jedzenie i wiele innych, a najlepszym lekarstwem na nurtujące ich problemy jest śmiech i żart.

Ludzie są bardzo przywiązani do swoich opinii. Zwłaszcza w wieku dojrzewania, mamy potrzebę bycia w grupach, bo to dowartościowuje, dodaje pewności siebie, zmniejsza poczucie odpowiedzialności. Nie musisz szukać sensu życia, bo grupa sprzedaje ci całą ideologię.
O czym myślą i dyskutują współcześni licealiści?
Jakie tematy poruszają w codziennych rozmowach?
Jak radzą sobie z problemami okresu pomiędzy dzieciństwem a dorosłością?

-Zjadłaś torbę Yerba Mate, że jesteś taka nakręcona? - zdenerwował się Krzysiek. - Czemu tak trajkoczesz?
-Zabawiam cię rozmową. Jestem i-d-e-a-l-n-ą osobą do towarzystwa, a ty niezadowolony. Człowiek się stara i co dostaje w zamian? Pięścią w twarz.”

Michalina Chwalisz to 22 letnia autorka, lubi robić rzeczy, których się boi i rozwijać swoje dziwne pomysły. Powieść o Malwinie i Krzyśku leżakowała w szufladzie od 2014, a inspiracją do napisania były rozmowy znajomych podsłuchane podczas nudnych lekcji w liceum lub sytuacje podpatrzone na ulicach.

Tak naprawdę ta recenzja nie będzie zbyt długa, ponieważ sama książka ma tylko 85 stron i szkoda by było zdradzić całościowo fabułę. Autorka treść przedstawia w formie dialogów, które są bardzo zabawne, fakt, że przeczytanie nie zajęło mi nawet godziny, to rozmowy tu przedstawione wyjątkowo umiliły mi czas. Dialogi są ciągle pomiędzy dwójką kuzynostwa Malwiną a Krzyśkiem, są to bardzo optymistyczne rozmowy, chociaż zdarzają się wyjątki, jednak skłaniają do refleksji. Zaczęłam się zastanawiać czy ja w tamtym czasie miałam podobne problemy i rozterki. Malwina to osoba optymistyczna i zakręcona oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu, natomiast Krzysztof to taki głos rozsądku.

Malwina i Krzysiek w dialogu” to powieść pełna humoru i niezobowiązujących rozmów. Nie można zrażać się niewielką ilością stron, ponieważ mi skutecznie umiliła wieczór.

Polecam

Paula
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu WasPos.



1 komentarz:

  1. Jeżeli polecasz to ja z chęcią zapisuję tytuł. Mam nadzieję, że i mi przypadnie do gustu.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...