piątek, 6 lipca 2018



SAMANTHA TOWLE - „REVVED”


Andressa „Andi” Amaro - jak na kobietę posiada dość nietypowy zawód, gdyż jest mechanikiem samochodowym. Pewnego dnia otrzymuję ofertę pracy, o której marzyła. Ma ona zostać mechanikiem przy bolidach w znakomitych wyścigach Formuły 1. Andi wyjeżdża z rodzinnej Brazylii, aby pracować w teamie Carricka Ryana – zabójczo przystojnego kierowcy, jednak ona sama ma jedną – jedyną zasadę: nigdy nie umawia się z kierowcami. Carrick w momencie startu jego kariery był najmłodszym kierowcą Formuły 1, któremu udało się wystartować w wyścigach. Teraz po upływie 5 lat od jego debiutu jest najlepszy w swoim fachu. Poza kolejnymi rekordami na torze, równie szybko zdobywa kobiece serca – niebywałą urodą i irlandzkim akcentem. Andie jednak jest przekonana, że uda jej się pracować z Carrickiem i nie ulegnie jego urokowi osobistemu, poza tym, ma przecież swoją złotą zasadę, której nie ma zamiaru złamać.

- Dobra, skończmy z żartami. Musisz dać sobie spokój z ciągłym flirtem i seksualnymi aluzjami. Powiem prosto, marnujesz swój czas. Nie umawiam się z kierowcami. To moja złota zasada.
-Nie umawiasz się z kierowcami? - krzywi się. (...)
-Nie sypiam z kierowcami, a szczególnie z tymi, dla których pracuję!!”

Czy uda się Andi utrzymać jej złotą zasadę?
Czy Carrick podziała na dziewczynę swoim urokiem osobistym?
Jak będzie rozwijała się ich współpraca przy bolidach?
Jaką tajemnicę skrywa Andi?
Czy Carrick i Andi zostaną przyjaciółmi, a może jednak będą dla siebie kimś więcej?

Spadam.
Pragnę tak spadać przez wieczność. Pragnę już na zawsze zostać z nim i zamknąć się w tej chwili. Nie chcę by ona minęła, nie chcę jej opuścić... Jego opuścić.
Pragnę go. Nie tylko teraz. Pragnę by był ze mną zawsze.
Wtedy przygniata mnie rzeczywistość, która zwala się na mnie jak tsunami. Wiem, co znowu robię. Pragnę czegoś, czego nigdy nie będę mogła mieć.
Świadomość tego odbiera mi oddech.
Przytłacza mnie.”

Samantha Towle mieszkanka Yorkshire, mężatka, matka dwójki dzieci i właśnie to dzięki jej pociechom mamy możliwość poznania twórczości autorki, ponieważ pierwszą swoją powieść zaczęła pisać podczas urlopu macierzyńskiego. Jest autorką licznych bestsellerów „New York Times”, „USA Today” oraz „Wall Street Journal”. Pierwszą jej książką, która pojawiła się na polskim rynku nakładem Wydawnictwa Niezwykłego jest „Revved”. Od samego początku byłam bardzo ciekawa tej propozycji. Osobiście jestem wielką fanką i kocham wyścigi Formuły 1, te cudowne bolidy, dźwięk silnika, pit-stopy ahhhh.... po prostu cudo. Bardzo byłam ciekawa, czy autorce tekstu chodź w niewielkim stopniu uda się oddać klimat, euforię oraz adrenalinę, co na pewno towarzyszy temu niesamowitemu sportowi. Jedynie co, to mogę potwierdzić, że tak! Zdecydowanie jej się to udało, przelać na papier cały urok towarzyszący wyścigom. Fakt, że samych opisów rywalizacji nie było zbyt wiele, oddawały one jednak tamtejszy klimat i emocje temu towarzyszące. Styl pisania autorki bardzo mi się podobał, a sama fabuła wciąga już od pierwszych stron. Postacie, które stworzyła pisząc tę powieść są wspaniałe, momentami działają człowiekowi na nerwy, ale są ucharakteryzowane w taki sposób, że nie da się ich po prostu nie lubić.

Przypadła mi do gustu postać Carricka i to jak następowała w nim przemiana, chociaż był moment, gdzie miałam ochotę skopać mu tyłek. Niestety, co do jego osoby czuję pewien hmmm....niedosyt. Poza jednym małym wyjątkiem na końcu książki, narracja jest prowadzona jednoosobowo, przez co niestety nie mamy możliwości poznania punktu widzenia Carricka, a jedynie Andi. Ja chciałabym wiedzieć, nawet bardzo, dlaczego, w niektórych momentach zachowywał się tak, a nie inaczej.

Książka jest znakomita. Idealna na wakacyjny wyjazd, urlop czy nawet na wieczorny relaks przy lampce wina. Ja jestem tą książką zauroczona. Bardzo Was zachęcam do przeczytania jej i poznania fascynującego Świata Formuły 1. Liczę na to, że wydawnictwo nie będzie nas długo trzymało w niepewności i niebawem ogłosi informację, o dacie premiery drugiego tomu.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu niezwykłe.

Paula


2 komentarze:

  1. Mam mieszane odczucia związane z tą książkę. W niejednej recenzji czytałam, że główna bohaterka irytuje czasami. Nie mniej jednak cieszę się, że Ciebie zachwyciła. Ja się jeszcze zastanowię jeśli o nią chodzi.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest rewelacyjna naprawdę szczerze polecam :)

      Usuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...