piątek, 20 lipca 2018




Penelope Douglas
"Dopóki nie zjawiłaś się ty"



“- Jestem Tatum, ale wszyscy mówią na mnie Tate. Nie lubię Tatum. Kapujesz?
Pokiwałem głową i uścisnąłem podaną dłoń, znów czując przeszywającą moją rekę falę ciepła.
- Jestem Jared”.

A miało być tak pięknie, dwójka przyjaciół, która z dnia na dzień stała się sobie całkiem obca.
Mogę Was zapewnić, że to nie jest “Dręczyciel” opowiedziany z innego punktu widzenia. To jest historia Jareda.

“Dopóki nie zjawiłaś się ty”, to książka wciągająca, która Was porwie już od pierwszych stron. W tej części dowiecie się, co tak naprawdę kierowało Jaredem. W “Dręczycielu” poznaliśmy historię Jareda i Tate z jej punktu widzenia i przyznam szczerze, że bardzo czekałam na historię, którą tym razem przedstawił nam Jared. Podczas czytania pierwszego tomu serii Falling Away ciągle zastanawiałam się, co siedzi w jego głowie. Dzięki historii opowiedzianej przez tego młodego mężczyznę w końcu uzyskałam wszystkie odpowiedzi na pytania, które mnie dręczyły.

Najbardziej w tej książce podobało mi się to, że była inna niż “Dręczyciel”. Możemy zobaczyć tą opowieść z zupełnie innej perspektywy. Autorka ma niesamowitą wyobraźnię i potrafiła wymyślić historię, która po prostu wbija nas w fotel. Na pewno ta powieść nie jest pisana na siłę, wręcz przeciwnie dostajemy w niej więcej informacji. Podczas lektury, nie czułam, że czytam tę samą historię drugi raz, ponieważ się różnią od siebie.

Jared pokazywał swoją nienawiść względem Tate na każdym kroku. Przecież mógł jej powiedzieć na samym początku, co się wydarzyło, ale z drugiej strony, co to byłaby za książka. Podejrzewam, że wtedy autorka nie miałaby pomysłu na dalszą fabułę.

Wkurzyło mnie to, że Jared chciał skłócić Tate z jej przyjaciółką K.C. i ją poderwać żeby zrobić na złość Tatum. No i oczywiście K.C. wiedząc jaka jest sytuacja pomiędzy tym dwojgiem, zaczyna spotykać się z Jaredem żeby zemścić się na swoim chłopaku, który ją zdradził. Po tej sytuacji przestałam lubić tę dziewczynę.

Szkoda mi było Tate, bo dziewczyna doznała ze strony Jareda wielkiej krzywdy przez co, bardzo cierpiała. Musiała znosić upokorzenie, chociaż tak naprawdę nie wiedziała za co i dlaczego akurat ona. Dlatego Tate zaczęła ignorować i odpłacać się Jaredowi tym samym.

“Byłeś moją burzą, moją chmurą gradową, moim drzewem w ulewie. Kochałam te wszystkie rzeczy i kochałam ciebie. Ale teraz? Jesteś jak pieprzona susza. Myślałam, że palanci jeżdżą tylko niemieckimi samochodami, ale okazało się, że dupki w Mustangach też mogą pozostawić blizny”.

Monolog, który Tate zaprezentowała w szkole i, który skierowała do Jareda bardzo mnie wzruszył, bo pokazał jak mocno dziewczyna została poraniona i jak bardzo cierpiała. Dzięki temu do Jareda w końcu dotarło jak mocno ją skrzywdził.
Historia tych dwojga naprawdę znalazła swoje specjalne miejsce w moim sercu, ponieważ długo jej nie zapomnę.

Musicie koniecznie przeczytać tę opowieść. Myślałam, że po pierwszej części czułam nienawiść do Jareda, ale w “Dopóki nie zjawiłaś się ty” odkupił swoje winy. Po tej książce polubicie wszystkich bohaterów, nawet tych drugoplanowych. Każdy z nich jest inny i na swój sposób są bardzo ciekawi i przyciągający.
Szczerze polecam :)

                                        
                                                   Kasia

6 komentarzy:

  1. Książka może nie zachwyciła mnie fabułą, ale w całej serii bardzo podobał mi się styl autorki :D
    http://zagubionapomiedzywersami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również podoba sie styl autorki i mnie osobiście ta ksiażka porwała :)

      Usuń
  2. aaaa chcę ją! :D normalnie mój klimat :)

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz koniecznie przeczytać, bo jest naprawdę super 😁 😁

      Usuń
  3. Słyszałam różne opinie o tej książce, jeszcze nie moje klimaty, więc nie wiem czy się skuszę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś sie skusisz ;)
      Myśle, że Dreczyciel i Dopoki nie zjawiłaś sie ty, sa warte przeczytania :)

      Usuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...