sobota, 10 marca 2018

Serdecznie zapraszamy na wywiad z Katy Evans amerykańską autorką pochodzącą z Teksasu. Twórczyni takich bestsellerow jak "Real" i "Manwhore".
Od siebie możemy dodać, że Katy jest bardzo miłą i ciepłą osobą i czułyśmy się bardzo zaszczycone, że zgodziła się Nam udzielić wywiadu.



 Kasia: Jak zaczęła się Twoja przygoda z pisaniem?   

 Katy Evans:​ Kiedyś byłam nienasyconym czytelnikiem, czytającym czasami książkę dziennie podczas letnich wakacji. Kiedy miałam około dwunastu czy trzynastu lat pochłaniałam książki “Sweet Valley High”, jakby jutra nie było- a potem przeniosłam się na romanse. Zaczęłam wymyślać historie w mojej głowie nocami i nagle chciałam po prostu sprawić, by ludzie poczuli się tak samo jak ja, gdy zatracam się w cudownej historii.  

 ​ Czym się sugerowałaś tworząc bohaterów?  

 ​ Zwykle zaczynam od doznania, rodzaju uczucia. “Czuje” ich osobowość, czego chcą, kim są. Potem sprawdzam listę imion, aż znajdę takie, które wywoła u mnie reakcję. Wtedy wiem, że znalazłam jego/jej imię. Odtąd po prostu siadam i piszę, co przychodzi mi do głowy mówiąc sobie, że później poprawię niespójności. Chodzi o to, by porzucić cokolwiek, co płynie w Twoim umyśle a później przyjrzeć się temu ostrzejszym okiem, aby zorientować się z czym masz do czynienia.    


 Skąd czerpiesz inspiracje do napisania książek?  

 ​ Książki, muzyka, filmy, prawdziwe życie. Wszystko co sprawia, że czuję.

Do, której ze swoich serii masz sentyment?

Uwielbiam wszystkie moje serie, ale zawsze mam wyjątkowe miejsca na pierwszą książkę w każdej serii. To zawsze początek i z jakiegoś powodu ziarno, które wprowadza mnie w nowy świat i nowe postacie.      


Do, której ze swoich książkowych postaci jesteś najbardziej przywiązana?      

Rey (pewnie chodzi o Remy) z serii “Real” zawsze będzie wyjątkowy, ponieważ jest moim pierwszym i niezapomnianym bohaterem ale mam również słabość do Malcolma Sainta z serii “Manwhore”, Callana i Livvy z “Womanizer”.   

 Czy jest jakiś gatunek literacki, którego nie lubisz? 
  
​ Nie czytam horrorów ale lubię thrillery, romantyczne suspensy, paranormalne romanse i zdecydowanie współczesne romanse.     


 Czy kiedykolwiek myślałaś, że Twoje książki będą publikowane w innych krajach i językach?  

 ​ Nigdy, w najśmielszych snach, nie wyobrażałam sobie, że moje książki będą tłumaczone na całym świecie. To zaszczyt za, który jestem głęboko wdzięczna.    
 

 Czy Twoim marzeniem było pisanie książek, a może coś innego?

 Pisać książki! Chociaż, kiedy miałam trzy lata chciałam zostać nauczycielem, weterynarzem albo osobistym asystentem :) 

 Czy osiągnęłaś to o czym marzyłaś a może w miarę realizacji tych marzeń podnosisz poprzeczkę jeszcze wyżej?  

 Zdecydowanie osiągnęłam wszystkie swoje marzenia ale ciągle podnoszę poprzeczkę wyżej. Moim celem jest teraz kontynuowanie pisania powieści, w których rezonują czytelnicy i aby dotrzeć do jak największej liczby czytelników.
​ .    

 Jakie książki planujesz wydać w najbliższym czasie?  

 ​ ​ W tym miesiącu ujawnię okładkę mojej następnej książki. Obecnie piszę, także historię dla Wynn, jednej z moich dziewczyn z “Manwhore”.

 ​ Jak Twoja rodzina podchodzi do Twojej pasji?    


​ ​ ​ ​ Moi rodzice nienawidzili tego, że zamykałam się sama na wiele godzin w moim pokoju ale teraz muszę przyznać, że są dumni! Tak jak mój mąż i dzieci. Nie osiągnęłabym tego i nie zrobiłabym kariery, gdyby nie ich wsparcie( a także wszystkich moich czytelników na całym świecie i wydawców międzynarodowych!). 

 Czy znajdujesz dobrą metodę na pogodzenie życia prywatnego z zawodowym?

   
​ Ciężko jest czasem znaleźć równowagę, więc staram się pisać cały ranek około sześciu godzin, a po południu jestem mamą, żoną, córką, przyjacielem i mam też czas dla siebie.  

 
Czy myślałaś o tym, żeby spotkać się z Polskimi fanami w Polsce?    


​ Chciałabym odwiedzić Polskę i z przyjemnością spotkać się z moimi polskimi fanami. Może pewnego dnia uda Nam się to zrealizować. 

 Czy masz jakąś radę dla przyszłych pisarzy?  

 Nie poddawać się. Trwaj i bądź cierpliwy. Bądź wierny sobie, ponieważ nie ma nikogo takiego jak Ty na tym świecie. Wpisz swój pierwszy szkic, bez osądzania, po prostu pozwól, aby wszystko popłynęło. Potem wróć z czapką redaktora i kształtuj to, co sobie wyobrazisz. 

Dziekuje bardzo za przyjęcie mnie. Wysyłam dużo miłości do Polski i Wam!  

  Katy xoxo  

5 komentarzy:

  1. Świetny wywiad a KAty Evans to jedna z moich ulubionych autorek <3
    Pozdrawiam, Michalinowe Buki ( http://michalinowebuki.blogspot.com )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekujemy bardzo, My rowniez uwielbiamy Katy Evans :) :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię książki tej autorki :) Miło było przeczytać wywiad z nią. Rzeczywiście Katy wydaje się być miłą osobą.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak jest bardzo mila osoba :) i cieszymy sie, ze moglysmy z nia przeprowadzic wywiad :)

      Usuń
  3. Kocham tę autorkę, co prawda odkryłam ją stosunkowo niedawno , jednak gdy przeczytałam pierwszą z książek poszłam za ciosem i zaczęłam szukać kolejnych, Wspaniały wpis i pozdrawiam cieplutko!
    W wolnej chwili zapraszam do siebie ;)
    https://blackwomanx.blogspot.com/2019/01/noworoczny-haul-zakupowydermokosmetyki.html

    OdpowiedzUsuń

  Ava Harrison - „Bezwzględny władca” Codzienność Viviany Marino, córki skorumpowanego polityka, bardzo przypomina życie mafijnej księżniczk...